Knack is een 3D-platformgame met een uniek hoofdpersonage en ongecompliceerde besturing, maar mist originaliteit als het gaat om plot en gameplay.

2.2

handigheid

handigheid

in dit artikel

We hebben Knack gekocht zodat onze deskundige recensent het grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

Knack is een spel dat is ontworpen om het plezier van het verslaan van vijanden te benadrukken met een uniek karakter en eenvoudige bediening. Maar het potentieel van Knack wordt vrij snel stopgezet vanwege het slechte schrijven, een niet-originele plot en dezelfde reeks vijanden om te doden. We speelden Knack op de PlayStation 4 en namen de tijd om de plot, gameplay, graphics en kindvriendelijkheid te verkennen.

Installatieproces: eenvoudig

Met de schijfversie van Knack plaats je hem eenvoudig in je PS4. Zorg ervoor dat je voldoende ruimte op je apparaat hebt, want Knack is vrij groot, maar verder is het installatieproces eenvoudig. Na installatie kun je de volledige game spelen en openen.

Plot: Aanwezig maar niet origineel

De game laat je kennismaken met de wereld van Knack door je in een ontmoeting tussen alle personages in de game te gooien. Het lijkt erop dat de stad wordt aangevallen door goblins, en de leiders moeten een manier vinden om ze te stoppen. Ze argumenteren, een man die het gebruik van zijn grote robots voorstelt. Maar dan verschijnt er een wetenschapper die zijn nieuwe creatie introduceert: Knack. Je wordt bijna onmiddellijk in het spel gegooid en moet een cursus doorlopen om Knack te leren beheersen terwijl de leiders toekijken om te zien waartoe je in staat bent.

handigheid

Gaandeweg leer je dat Knack uniek is. Hij is gemaakt van artefacten, kleine kubussen, bollen en piramides van wat lijkt op steen en metaal. Om te genezen, pak je meer artefacten op. Soms pakt Knack zelfs genoeg stukjes op om in grootte te transformeren, van een kleine Knack van vijf naar zes stuks, tot een die uit honderden stukjes bestaat. Ook in sommige hoofdstukken zal Knack andere materialen oppikken om te groeien, zoals ijs, hout of heldere kristallen – en hoe groter Knack is, hoe krachtiger zijn aanvallen. Nadat je de introductiecursus hebt afgerond, staan ​​de leiders versteld van je en ga je op pad om de goblins te verslaan. Het is duidelijk dat dit slechts het eerste hoofdstuk van de game is, op een totaal van dertien. Nadat je goblins hebt verslagen, zul je ontdekken dat de man die de robots heeft gebouwd niet zo aardig is als hij lijkt en vervolgens vecht je tegen hem en zijn constructies.

Hoewel Knack één ding goed deed – de creatie van het personage en zijn vermogen om te veranderen en te groeien – is al het andere aan de plot niet origineel. Hoewel Knack één ding goed deed – de creatie van het personage en zijn vermogen om te veranderen en te groeien – is al het andere aan de plot niet origineel. Knack spreekt met een absurd diepe stem, wat onaangenaam is voor het visuele van het personage. De tussenfilmpjes eindigen vaak met slecht geschreven oneliners waardoor we met onze ogen rolden. Soms verschijnen personages ook op magische wijze of lijken ze iets te doen in tussenfilmpjes zonder uitleg over hoe, allemaal om de plot vooruit te helpen. Hoewel er een plot is in Knack, is het niet bijzonder creatief. Het voelt meer als een manier om de gameplay vooruit te helpen dan wat dan ook.

Gameplay: Eenvoudig slash-and-smash

Knack is een beat ‘em up 3D-platformgame. Terwijl je speelt, wordt het personage gedwongen een vast pad af te leggen waarbij vijanden de weg blokkeren. De gameplay is eenvoudig en dit is in sommige opzichten zowel positief als in andere opzichten een probleem. Ten eerste, het positieve: er zijn eigenlijk maar vier mechanica voor het spel: springen, aanvallen, ontwijken en speciale aanval. Het is niet moeilijk om deze mechanica onder de knie te krijgen, en binnen de kortste keren zul je je op je gemak voelen om snelle ontwijkingen te maken voordat je vijanden te lijf gaat. De mechanica is ook erg responsief en er zijn geen problemen met vertraging of communicatie.

handigheid

Af en toe introduceert de game een nieuwe functie, zoals in het hoofdstuk waarin Knack kristallen scherven aan zijn lichaam toevoegt en kan wisselen tussen zijn normaal grote zelf, naar een kleine, bijna onzichtbare versie. Maar afgezien van deze zeldzame feature verandert er niets aan de gameplay. Gedurende de eerste vijf hoofdstukken vecht je tegen bijna dezelfde vijanden, met slechts de kleinste variantie. De oplossing om ze te doden? Ontwijken en slingeren. Het is elke keer hetzelfde. Ontwijken, dan slingeren. Soms zwaaien, dan ontwijken. Zelfs buiten de overbodige gameplay kan Knack extreem irritant zijn. Knack kan vijanden in één of twee treffers doden, maar vijanden kunnen Knack tegelijkertijd doden. Er is niet veel vergeving in de gevechten. Als je een ontwijking mist of verkeerd timet, zal de vijand je uitschakelen voordat je kunt reageren. Het helpt niet dat de camera vast staat. Je hebt geen controle over de hoek, wat extreem frustrerend kan zijn omdat in bepaalde gevechten een betere hoek het vechten gemakkelijker zou maken. We vonden het moeilijk om het instinct te doorbreken om de hoek te willen veranderen en gewoon te spelen op wat het spel ook was.

De camera staat vast. Je hebt geen controle over de hoek, wat extreem frustrerend kan zijn omdat in bepaalde gevechten een betere hoek het vechten gemakkelijker zou maken. Andere mechanica die het vermelden waard is, zijn de speciale vaardigheden van Knack. Deze worden opgeladen door geelgouden kristallen te breken die op verschillende plaatsen op elke kaart verschijnen. Maar elk kristal laadt Knack nauwelijks op, en dus moet je verstandig kiezen wanneer je de speciale vaardigheden van Knack wilt gebruiken. En als je een speciale vaardigheid gebruikt, voel je je er bijna slecht over, omdat zo weinig van de gevechten het gebruik echt rechtvaardigen. Over het algemeen ontbrak de gameplay van Knack aan balans en complexiteit, waardoor de game na de eerste twee uur behoorlijk saai werd.

Afbeeldingen: kinderlijke tekenfilms

De graphics van Knack zijn cartoonachtig, met overdreven gelaatstrekken van het personage en ledematen die iets langer zijn dan ze waarschijnlijk zouden moeten zijn. Het past goed bij het spel, aangezien Knack meer gericht is op kinderen dan op volwassenen. Het beeld van Knack zelf is ook interessant: zijn stekelige figuur lijkt bijna op een gorilla als hij in zijn grootste vorm is, en als hij klein is, is hij best schattig.

handigheid

Tegenwoordig kan een PlayStation 4 betere graphics produceren dan wat Knack te bieden heeft. We waren ook niet zo onder de indruk van de visuals van de game. De instellingen van de game zijn niet erg mooi, althans zo voelden we ons totdat we bij Chapter Six kwamen, dat voor het eerst in de hele game ons meer originaliteit bood. Hoofdstuk zes speelt zich af in een afgesloten kamer vol artefacten, het materiaal waar Knack van is gemaakt. Het landschap is uniek met geometrisch metaalwerk en gloeiende energie. Deuren openen met knipperende lichten en vijanden zwaaien met zwaarden gemaakt van kristal. Maar dit hoofdstuk duurt niet lang, en verder is de setting hetzelfde met bossen en mijnen, en niets dat echt de moeite waard is om speciale aandacht aan te besteden.

Doelgroep: Eenvoudig plezier voor jongere gamers

Hoewel wij, als volwassenen, de gameplay eenvoudig en repetitief vonden, voelt een jonger publiek misschien niet hetzelfde. De eenvoudige bediening is misschien aantrekkelijker voor kinderen, en de beat-‘em-up-stijl van het spel is vermakelijk en leuk.

De eenvoudige bediening is misschien aantrekkelijker voor kinderen, en de beat ‘em up-stijl van het spel is vermakelijk en leuk. De game bevat ook een coöp-optie, die kinderen nog meer zal aanspreken. Een vriend kan inspringen als een zilveren Knack en meedoen aan de strijd. Deze andere Knack zal niet zo groot zijn en kan geen speciale vaardigheden gebruiken of van vorm veranderen, maar hij kan een deel van zijn gezondheid weggeven aan de belangrijkste Knack. Op deze manier kun je met een vriend samenwerken om het spel te verslaan en nog een extra laag plezier toe te voegen. Als je een kind hebt waarvan je denkt dat het Knack leuk zal vinden, houd er dan rekening mee dat er een vervolg is, Knack II.

Prijs: gemiddelde kosten voor een gemiddeld spel

Gelukkig is Knack niet typisch een duur spel. Je kunt het in de meeste winkels met een korting van ongeveer $ 20 vinden, en als je bereid bent een gebruikte versie te krijgen of een goede verkoop uit te stellen, kun je het waarschijnlijk voor $ 10 vinden.

handigheid

De game bestaat uit 13 hoofdstukken en elk hoofdstuk duurt ongeveer een uur, misschien langer als je op de moeilijkste moeilijkheidsgraad speelt. Hoewel $ 20 geen onredelijk bedrag is om te betalen voor ongeveer 15 uur gameplay, zijn er andere games die je voor hetzelfde geld kunt kopen en meer waarde voor de prijs krijgt.

Competitie: Cartoon 3D-platformgames

Knack is niet de eerste 3D-platformgame die tekenfilmachtige graphics aanneemt. Spyro bestaat al heel lang en onlangs kwam de Spyro Reignited Trilogy uit voor de PS4. We zouden dit spel ten zeerste aanbevelen als je van Knack houdt. De gameplay zal complexer zijn, maar de visuals en het leuke karakter van de game zullen ongeveer hetzelfde zijn. Je zou ook kunnen kijken naar Yooka-laylee, ook beschikbaar op de PS4. De game deelt dezelfde platformgame-gameplay, maar is visueel veel aantrekkelijker dan Knack. Bekijk andere productrecensies en koop de beste PlayStation 4-kindergames die online beschikbaar zijn.

Eindoordeel

Waarschijnlijk niet de moeite waard.De cartoon-graphics, coöpfunctie en eenvoudige gameplay van Knack zullen waarschijnlijk een jonger publiek aanspreken, maar de gemiddelde volwassene zal waarschijnlijk niet veel over het spel vinden. De gameplay is repetitief en soms verzwarend, het plot is cheesy en onorigineel. Knack zelf, als personage, is de enige echt unieke functie van deze game.

Specificaties:

• productnaam

handigheid